Mist

En moderne digital plattform som måler utslipp av klimagasser

En moderne digital plattform som måler utslipp av klimagasser

Carbon Limits ble etablert i 2005 og jobber med å redusere klimagassutslipp fra energisektoren. I samarbeid med Carbon Limits jobber Ur med å utvikle Mist (Methane Inventory Systematic Tool), et verktøy som hjelper olje- og gasselskaper med å bygge et inventar over deres metanutslipp. Mist tar for seg hele verdikjeden, og følger standarder for rapportering av utslipp (OGMP 2.0).

ansvar

Utvikling
Design
Rådgivning

plattform

Webapplikasjon

Kunde

Carbon Limits

År

2019
 – 

Besøk nettsted

Oppgaven

Monitorering og rapportering av metanutslipp kan være en utfordrende oppgave for mange bedrifter, Carbon Limits så dermed et behov for å utvikle en plattform som skal hjelpe selskaper og land med å oppfylle målene i Parisavtalen: Mist. Flere av selskapene som skal bruke Mist er store, det var dermed nødvendig å kunne måle og identifisere reduksjonspotensialet og foreslå aktuelle installasjoner basert på 28 ulike utslippskilder på tvers av anlegg, bedrifter og datterselskaper. Siden 2020 har Ur bistått Carbon Limits med rådgivning, design og utvikling av «Mist», hvor hovedfokus har vært brukervennlighet, aggregering av data og datavisualisering.

No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.

Flere prosjekter

Chargo

Norges ledende utleienettverk av powerbanks

Chargo er Norges største utleiesystem for powerbanks. Gjennom nettverket av stasjoner som tilbyr utleiebare powerbanks, tar Chargo sikte på å gi alle et bærbart ladealternativ for å sikre at man ikke går tom for batteri. Du kan hente en Chargo fra et sted, lade telefonen din i lokalet eller på farten, og deretter returnere powerbanken til hvilken som helst av ladestasjonene.

Les mer

Digitech

Totalkontroll for håndverkerbedrifter

Digitech AS er blant våre eldste kunder og ble etablert i 2018. De tilbyr en løsning for håndverkerbedrifter som ønsker å forenkle sine administrative prosesser og ha bedre kontroll. Produktet Digitech er utviklet for å gi håndverkere en enklere hverdag. Bedrifter som benytter seg av tjenesten får oversikt over tilbud, timelister, dokumentasjon, prosjektstyring, avviksrapportering, sjekklister og mye mer.

Les mer

Firmadok

En enklere hverdag for yrkessjåfører

Firmadok er et fullverdig intranett for selskaper i transportbransjen. Systemet gjør det lettere for transportselskaper å håndtere alle typer dokumentasjon som er både lovpålagt og nyttig. Informasjon om for eksempel sjåførbøker, drivstoff, arbeidstid og avvik lagres enkelt og vises oversiktlig i systemet. I tillegg finner du integrasjoner mot kjøretøy APIer fra flere av de store leverandørene, som forenkler datalast og skaper oversikt.

Les mer